نحوه اجاره ويلا در سپنجا

۴ بازديد

خيلي ها فكر مي كنند يك روستا در شمال كشور منحصر به فرد است، اما اين درست نيست. اين در حالي است كه بيشتر خانه هايي كه در مناطق شمالي ايران ساخته مي شوند، ويلايي هستند و دليل آن نيز شرايط باراني و مرطوب منطقه است.

 

ويلا چيست؟

 

ويلا در اصل به هر ساختماني گفته مي شود كه از چهار طرف داراي ديد يا منظره باشد.

 

معمولاً در مناطق شهري به دليل ساخت و سازها و به هم پيوستگي ساختمان ها، كمتر امكان ويلا وجود دارد. اگرچه به برخي از خانه هاي حياط خلوت در شهرهاي بزرگ، ويلا نيز گفته مي شود، اما تعريف صحيح ويلا، خانه اي است كه از چهار طرف باز باشد و نماي بيروني داشته باشد.

 

دليل معروف شدن معماري ويلاها به معماري رومي يا ايتاليايي، سابقه ساخت اين ويلاها است. اين نوع ساختن خانه يا شروع به ساخت ويلا براي اولين بار در روم باستان رواج داشت. در اين دوره افراد ثروتمند براي ساختن خانه هاي خود در باغ ها و املاك خود مي رفتند و چون روم يا ايتاليا به دليل شرايط آب و هوايي رطوبت و باران زيادي داشتند، اين نوع سبك خانه سازي را در پيش گرفتند.

 

البته در ابتدا اين نوع ساختمان ها حالت كاخ داشتند و در ابعاد كوچك كمتر به نظر مي رسيدند، اما با فروپاشي امپراتوري روم و افزايش جمعيت ساكن در مناطق پرباران، سبك جديدي از ساخت ويلا در اين مناطق به وجود آمد. در ابعاد كوچكتر

 

ويژگي هاي يك ويلاي خوب چيست؟

 

امكانات رفاهي مانند دسترسي ويلا به مراكز خدماتي در شمال، دسترسي به امكانات تفريحي، دسترسي به جاذبه هاي طبيعي، دور از هياهو و هياهوي روزانه شهرها، تنها بخشي از ويژگي هاي يك شهرك خوب است.

 

ماسال، چادگان، رامسر و محمود آباد با توجه به موقعيت جغرافيايي خود از ديرباز مورد توجه سرمايه گذاران و گردشگران داخلي و خارجي بوده و به همين دليل بهترين انتخاب براي اجاره ويلا و داشتن سفري خاطره انگيز مي باشند.

 

ويلاها مانند ساير خانه ها و آپارتمان ها با توجه به سليقه مالك و معمار داراي تفاوت هاي ساختاري و معماري هستند و اين يك اصل براي تنوع و زندگي زيباتر است و اين تنها يكي از راه هاي فرار از يكنواختي زندگي است. . . اما در هر صورت براي معماري ويلا قوانين كلي وجود دارد.

 

قاعده اصلي اين است كه ويلا در فضاي باز بزرگ ساخته شود، هرچند اين روزها به دليل داشتن مشتري زياد و جمعيت رو به رشد، مساحت كل زمين كمتر شده است و قانون دوم اين است كه در اين زمين پوشش گياهي زيادي وجود دارد. . . و مناظر طبيعي وجود داشت. 

https://news.akhbarrasmi.com/news/139803183741212070/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%A7/

بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه خانه ويلايي تنها منحصر به شمال كشور است در حالي كه اين تفكر درست نيست. هر چند عمدتا اغلب خانه‌هايي كه در مناطق شمالي ايران ساخته مي‌شوند از نوع خانه‌هاي ويلايي هستند و دليل آن شرايط باراني و مرطوب منطقه است.

ويلا چيست؟

ويلا در اصل به هر ساختماني اطلاق مي‌شود كه از چهار طرف به بيرون ديد و يا نما داشته باشد.

معمولا در مناطق شهري به دليل تجمع ساخت و در هم تنيده شدن ساختمان‌ها امكان داشتن يك خانه ويلايي كمتر ديده مي‌شود. هر چند به برخي از خانه‌هاي حياط دار در شهرهاي بزرگ هم خانه ويلايي اطلاق مي‌شود ولي تعريف درست ويلا خانه‌هايي است كه از هر چهار طرف آزاد باشد و نماي بيروني داشته باشد.

دليل اينكه معماري ويلاها را معماري رومي و يا ايتاليايي مي‌دانند تاريخچه ساخت اين ويلاها است. اين نوع ساخت خانه و يا شروع ساخت ويلا در ابتدا در روم باستان مرسوم شد. در اين دوره افراد ثروتمند به سمت اين رفتند كه خانه‌هاي خود را در باغ‌ها و دارايي‌هاي خود بسازند و چون روم و يا ايتاليا رطوبت و بارندگي زيادي به دلايل شرايط اقليمي داشت اين نوع سبك ساخت خانه را در پيش گرفتند.

البته ابتدا اين نوع ساختمان حالت كاخ مانند داشتند و كمتر در ابعاد كوچك ديده مي‌شدند ولي با فروپاشي امپراطوري روم و زيادتر شدن جمعيت ساكن در مناطق پر باران سبك نوين ويلا سازي در اين مناطق در ابعاد كوچكتر شكل گرفت.

ويلاي خوب چه ويژگي هايي دارد؟

امكانات رفاهي نظير راه‌هاي دسترسي ويلا در شمال به مراكز خدماتي، دسترسي به مكان‌هاي تفريحي، دسترسي به جاذبه‌هاي طبيعي، به دور از سرو صدا و شلوغي روزمره شهرها تنها بخشي از ويژگي‌هاي يك ويلاي خوب است.

ماسال، چادگان، رامسر و محمود آباد به خاطر موقعيت جغرافيايي خود از قديم مورد توجه سرمايه گذاران و گردشگران داخلي و خارجي بوده و به همين دليل بهترين گزينه براي اجاره ويلا و داشتن مسافرتي خاطره انگيز هستند.

ويلا هم همانند ساير خانه‌ها و آپارتمان‌ها بسته به سليقه صاحب ويلا و معمار تفاوت ساختاري و معماري دارد و اين يك اصل براي تنوع و داشتن زندگي زيباتر هست و اين تنها يكي از راه‌هاي فرار از يكنواختي زندگي است. اما در هر صورت قاعده‌هاي كلي براي معماري ويلاها وجود دارد.

اصلي ترين اين قاعده‌ها اين است كه ويلا در يك محوطه باز و وسيع ساخته مي‌شود كه هر چند اين روزها به دليل داشتن مشتري زياد و افزايش جمعيت متراژ كلي زمين‌ها كمتر شده است و قاعده دوم اين است كه در اين زمين سرسبزي و نماهاي زيادي بصورت طبيعي وجود داشته باشد. منظور از طبيعي اين نيست كه صرفا درختان كهن و يا دريا حتما بايد در نماي ويلا وجود داشته باشد؛ منظور اين است كه اگر گياه طبيعي و سبزي طبيعي در اطراف آن هست كه بهتر اگر هم نيست با كاشت درختان و گل‌ها و دادن نماي طبيعي اطراف ويلا داراي نماي زيبا باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.